úterý 2. ledna 2018

2017/2018

Aby ten blog úplně nezahálel, tak malé zhodnocení roku 2017. "Během mé služby se nic zvláštního nestalo" ... neboli "cesta byla suchá místy mokrá" - takže opravdu nečekejte nic extra :-)

Malá statistika mého nic moc nedělání:

  • Běh: 1 418 km / nastoupáno +24 285 m
  • Cyklo (silnice, MTB, trenažér): 2 162 km / nastoupáno +14 746 m (z toho cca 1/3 během cyklo týdne v Itálii...)
  • Plavání: nula nula nic plus pár metrů, což mě trochu mrzí, ale v Sázavě nemáme bazén (a otužilec nejsem), je tedy nutné někam dojíždět a ŘP mi vrátili až v říjnu...

Ve 2017 jsem měl ale pár sportovních okamžiků, na které rád vzpomenu, byť to třeba nebyly žádné úchvatné výkony nebo akce, ale jde přeci o pocity a ty mohou být pozitivní i když doběhnete bez zranění po limitu :-) Pojďme na to:

Duben - Cyklo týden v Itálii: Opravdu vydařená akce na silničních kolech, kdy jsem byl vhozen do světa cyklistů a vše vyšlo výborně, denně jsme najížděli kilometry, o kterých se mi předtím ani nezdálo - tak se trochu se pochlubím nejdelším výletem:
 


Květen - Posázavský 1/2 půlmaraton: Ten jsem neběžel :-) ale s kamarády spoluorganizoval. Zkusil jsem si jaké je to stát "na druhé straně" ... a je to dřina :-) Všichni organizátoři podobných akcí mají můj obdiv. Navíc jsem došel k dost smutného poznání, kolik času člověk ztratí komunikací s úřady, vyřizováním povolení atd. Jak by řekl klasik: To máte - Odbor životního prostředí, Odbor dopravy, Městský úřad, Dopravní značení, ... V době kdy jsou "všichni" nešťastní jak mládež jenom sedí u mobilů, tabletů a kouká na jůtůbery, je pořádání sportovní akce téměř trestný čin - motorkáři v lese, nelegální výlepy plakátů apod. asi nikomu nevadí, ale zapomenutá/nesundaná cedulka A4 může být (jak mi bylo důrazně řečeno úřednicí z MÚ) důvodem k zakázání akce až na 3 roky... Takže vzhůru do druhého ročníku! :-)

 

Červenec - Cyklo výlet Ještěd: Tak jsem si vymyslel, že by to chtělo nějakou delší - zajímavější trasu - než jenom kroužit kolem Sázavy a případně to navlíknout na rodinný výlet :-) Co tedy na Ještěd - já na kole, manželka a děti autem. Vše vyšlo - byl jsem nahoře o cca 1/2 hodiny dřív než rodina, takže na mě nemuseli čekat :-) , protože telefonáty "My už jsme tady a kdy tu budeš ty?" nemá žádný běžec ani cyklista rád, hlavně když posledních pár kilometrů je trochu do kopce :-) Je k tomu ještě taková "veselá" historka - sedíme už s manželkou a dětmi na Ještědu, pijeme nealko pivo, kocháme se panoramaty a pak se mě manželka zeptá, kterou že to lanovkou jsem přijel, že když oni jeli, tak si všichni dávali kola na lanovku a jeli nahoru. Já na to hrdě a k jejímu překvapení: Já jsem dojel ze Sázavy až sem! :-)
 

Srpen - Jesenický (YES) maraton: Letos konečně poprvé na trase celého maratonu - doteď se to nějak nedařilo - v roce 2013 half (a velké nadšení z běhu po horách), 2014 jsem měl (po Silvě) potíže se šlachou, 2015 mozková mrtvice, 2016 operace mozku, takže konečně 2017 na startu! Tak jak moc jsem se těšil tak moc mi to nešlo...od začátku do konce krize, po výstupu na hřeben jsem nebyl schopen běžet ani po rovince, rozběhl jsem se posledních cca 15 km. Už v půlce jsem věděl, že nestihnu limit a představoval si jak dobíhám na Skřítek, kde zrovna organizátoři nakládají věci do aut a odjíždí, nebo jak pro mě posílají Horskou službu. Nic se naštěstí nestalo - limit jsem sice nestihl, ale cílová brána ještě stála, finišerské triko mi dali, poslední jsem nebyl, Horskou službu (sanitku) posílali pro jiné ... Nicméně jsem začal pochybovat o mém běžeckém "nadání" - druhý den jsem si dal 10 km procházku po Sázavských kopcích, další den jsem si proběhl trasu "našeho" půlmaratonu (která je taky trochu kopcovitá) a vše v pohodě, tak jsem usoudil, že nebudu ještě pálit běžecké kecky a budu raději trochu víc trénovat... (níže já 23).







Prosinec - Po stopách Pražské stovky: Aneb ilegální přechod Ledečko-Čerčany společně s Leonou, která se tak bojí psů, že potřebovala nějakého - nejlépe místního - chlapce, s kterým si projde/proběhne část trasy P100. Byla z toho velmi povedená akce, kdy jsem šli, povídali, popobíhali, fotili a očekávali kamarády, ale nakonec se dočkali "jen" Honzi12 :-)
 

Tak to je asi tak všechno :-)

Na 2018 plánuji:

  • samozřejmě druhý ročník "našeho" Posázavského 1/2 maratonu - kdo má zájem registrace již otevřeny :-) http://posazavskypulmaraton.cz/
  • vrátit se na Jesenický (YES) maraton, protože je co zlepšit :-) 


Všem přeji krásný a dobrý rok 2018!

R.




12 komentářů:

  1. Zvládnul jsi toho dost a dost, samé krásné i těžké věci. Přeji ti stejně dobrý i tento rok 🥂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky a doufám, že se na Sázavě zas někdy potkáme - cyklo sezóna je za chvíli tady :-) Měj se fajn!
      R.

      Vymazat
  2. To je jasný, na Jeseníku jsi byl pretrenovany ;) tak hodně zdaru se vším tím letošním :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, diky kamaráde, vzhůru společným zážitkům! :-) Jeseníky jsou naše - ty letos osobák, já v limitu :-)
      R.

      Vymazat
  3. Mne se libi, jak se s tim postupne peres a jak se zase vracis.. Na P100 jste s Leonou byli jako zjeveni:)... Bylo to moc fajn, tradicne .. Tak at se nam dari porad bojovat a snazit se..:).
    MSF! 12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že se s tím, všichni "občas" pereme, ale i to nás baví, ne? :-) Přeji ti, ať ti vyjde vše v 2018 podle tvých představ! Měj se fajn a těším se zas na viděnou!
      R.

      Vymazat
  4. Ríšo, zvládl jsi toho dost a dost. Za každým tvým počinem roku 2017 je spousta dřiny. Myslím si že i tvé radosti a spokojenosti. Ať se ti podaří v roce 2018 vše co si naplánuješ a doufám, že se někde potkáme. Třeba v Sázavě 8. 5. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře, díky a budu moc rád, pokud se v Sázavě potkáme, měj se fajn a ať se daří!
      R.

      Vymazat
  5. Plavání máme stejné. :-) Jinak nevím, protože si ukládám koloběžky a běžky jako jiné a někdy se mi to zduplikuje. Ale tak 2500 na kolobrndě mám. Jinak jsem od Tebe okopíroval to barevné formátování odkazů. Díky. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak kolobrnda dobrá :-) A kopíruj jak je libo :-) Měj se fajn a ať se daří!
      R.

      Vymazat
  6. Hodně sil do zvládání všech překážek a jak říkáš, je to o pocitech a ty co mám z Vašeho 1/2 maratonu, jsou nádherné. díky moc za ně a dařím palce i do druhého ročníku.
    Ať se daří!
    MM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tome, díky! A ještě jednou díky za registraci na náš 1/2M - zastoupení iTB roste a na všechny se moc těším!

      Vymazat