středa 19. dubna 2017

Italské prázdniny + malý test Garmin Varia Radar

Poprvé v životě jsem si dopřál bezstarostný týden zasvěcený sportu - vyrazil jsem s kamarády za silniční cyklistikou do slunné jarní Itálie. Tedy přesněji přidal jsem se ke skupině 11 zdatných cyklistů, z kterých jsem znal jen jednoho... ale překonal jsem svoji plachost před cizími lidmi :-) a vyplatilo se - zážitek z celého týdne byl pro mě úžasný... 

Poslední dobou jsem měl při běhání pocit, že se nějak točím v kruhu, že v říjnu jsem už běhal v pohodě několikrát v týdnu +-20 km a celkově měsíčně 200+  a teď to jde se mnou zase nějak z kopce... vzdálenosti se neprodlužují, rychlost se nezvyšuje... a kolo jsem tedy chtěl zkusit jako další způsob tréninku... 

...no abych to moc neprodlužoval - v pátek 7. dubna večer vyrážíme a jak říká klasik "do Itálie jsem se dopravili auty a po cestě jsem brali benzín" :-) 


Prví den seznámení s osazenstvem našeho a druhého apartmánu - samovolně se rozdělujeme na tým "A" a tým "B". Áčkaři si pak jezdí svých 150 - 180 km denně, béčko o trochu méně. Z Posázaví jsem zvyklí jezdit většinou sám, nikdy jsem nejel v cyklistickém balíku a nestřídal na špici peletonu, to znám jen TV. Hned první vyjížďka béčka se rozjíždí pro mě hrozně rychle, na tachometru mám přes 30 km/hod a netuším jak dlouho se takhle pojede. Samozřejmě se na nikoho nečeká a odpadnout od skupiny znamená se ji pak dost těžko chytat...a poznávám, že cyklistika je kolektivní sport. Pak se to nějak zklidní a já se taky :-) Po pár kilometrech končíme v hospodě u piva, takže to naštěstí nebude tak úplně striktní trénink... (já tedy samozřejmě ne pivo, ale něco nealko...). 

Další dny už se to rozjíždí do trochu delších vzdáleností a já získávám větší jistotu. Vždycky tak po 50 km se mi jede nejlíp, přeci jenom si tělo ještě pamatuje nějakou vytrvalost a ani už nejsem mezi posledními :-)

Střídáme přístavy, občas odpočíváme uprostřed kruhového objezdu :-), vyrážíme mezi vinice, do historických center, jsem nadšen :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

Je to jedna z výhod oproti běhu - aniž bych chtěl nějak porovnávat běh vs. (silniční) kolo, že na kole je denní akční rádius ohromný a v jeden den dáme třeba 170 km a projedeme hory a tři přístavy. A druhý den jsem schopni docela v pohodě sednout do sedel a dát zase 100+.

Celkově mi to po "sportovní" stránce vyšlo líp než jsem čekal: za sedm dní 727 km a 5 000 výškových metrů (kdy mi to trochu "zkazil" první den, jelikož jsme po noci v autě dali jen 40 km). Poslední den už byla cítit únava, ale kdyby ne tak by to znamenalo, že jsme se flákli :-)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - 
Teď malá odbočka k technice. Asi 14 dni před odjezdem jsem zakoupil Garmin Vario Radar  - což je zpětný radar na kolo, který monitoruje auta + motorky cca 140 m zpět, samozřejmě jen ty co se pohybují směrem k cyklistovi. Pro někoho zbytečná a drahá hračka, pro mě věcička, která mi dává na silnici malinko větší pocit bezpečí, že vím co se děje za mnou a nemusím se otáčet - neb většinou fouká vítr a nebo jedu tak rychle :-), že neslyším zda něco jede... K radaru vyšlo dost recenzí tak to nebudu moc opakovat, ale jen shrnu základní věci:
- monitoruje 140 m zpět za cyklistou ... opravdu to funguje a odliší to auta/motorky vs. ostatní cyklisty
- je potřeba mít vhodný "zobrazovač" informací - ideálně nějaký Garmin Edge přístroj (novější umí, pro některé starší se musí aktualizovat framware - což byl případ i mého G. Edge 810, který se narodil o několik let dříve než radar...)
- jeden radar se dá sdílet s více přístroji - tedy jeden cyklista má radar ostatní se připojí (to jsem ale nezkoušel)
- kromě radaru je to i zadní svítilna, která mění intenzitu blikání podle vzdálenosti přibližujícího se auta 
- výdrž cca 5 hod 

Pro mě to splnilo co jsem očekával a proč jsem si to pořídil... 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Zpátky k Itálii - velkým a příjemným překvapením bylo chování řidičů k cyklistům. To co se tady vůbec netoleruje - jízda ve skupince, vedle sebe atd. tam berou docela běžně - zatroubí jen výjimečně, spíš aby vás upozornili, že se blíží... Pokud nás předjížděli v serpentinách nebo méně přehledných úsecích, kdy jsem třeba do kopce jeli opravdu krokem, tak počkají až mají dost místa na předjetí a nesnaží se předjet tak, že by vás vytlačili do krajnice, to samé na křižovatkách... Je to asi dané tím, že místních i "zahraničních" cyklistů tam jsou mraky a obecně cyklistika je jejich národní sport. 

Pak jsem byl "často" dotazován co jejich silnice - takže asi jako u nás - tzn. na to, že tam nemají moc zimy a mrazů - tak děr, prasklin atd. je poměrně dost... Někdy byla úzká asfaltka mezi poli "sjízdnější" než výpadovka z města...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Blíží se konec výletu :-) Vracíme se na velikonoční neděli ... pro mě to má ještě další symboliku - přesně před rokem taky den před Velikonocemi jsem se vrátil po operaci z Motola a nevěděl úplně přesně co a jak se mnou bude ... fotku "tenkrát" raději ukazovat nebudu pár kamarádů mě vidělo..., ale fotka "nyní" snad ukazuje, že teď je to lepší :-)

 

Běhu, kolu, Itálii a kamarádům zdar! 

R.




11 komentářů:

  1. Pěkně sis to užil. Já když jel poprvé v balíku, tak jsem pořád koukal na přední kolo a moc jsem se tedy nekochal. Radši jsem si nechal balík ujet a jel si svoje. To už kochačka byla. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, jízda v balíku byla pro mě "zážitek" :-), ale druhý den už jsem si na to nějak zvykl, nicméně před kolo jsem musel koukat furt... Ale zase to jede jak dráha a míň se nadřeš - pokud zrovna nejsi vepředu :-)
      Měj se! R.

      Vymazat
  2. Přesně při cestování na kole je rádius větší, než u běhu a u běhu zase větší než u chůze. Stejně tak, ale obráceně, je to s detaily, kterých si člověk na cestě všimne. Proto je to potřeba střídat, aby vše bylo v rovnováze. Přesně jak to děláš ty! :) Těším se, až se na nějakou takovou sportovní dovolenou také vypravím.
    Ať se daří!
    MM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu - když jsem "jen" běhal tak jsem si říkal co toho stihnu oproti chůzi a zase naopak, že jsem schopen si všímat kytek a detailů, které z kola mineš... Ale silniční kolo mě fakt chytlo - takže já nyní do přírody během, na silnici na kole :-)
      Měj se fajn! R.

      Vymazat
    2. A proto je nejlepší koloběžka. :-D :-D

      Vymazat
  3. Nadhera! Cely tento tvoj vylet som kazdy den sledoval na FB. Vzdy ma fascinovali tie vysoke cisla, kolko km si kazdy den dal. Najma ako som zvyknuty na behanie, tak to je uplne iny svet. Ale aj tak, z mojich cyklistickych cias si pamatam, ze davat kazdy den 100+ km nie je ziadna prdel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, těším mě pochvala od člověka co naběhá dokola na sjezdovce 102 km :-) To je slušnej výkon! Na těch kolech jsem tady "doma" dával vždy tak stovku za víkend, takže mě to taky překvapilo jak se to tam rozjelo... Ale jezdilo se tam opravdu krásně... Já jsem v běhání trochu polevil, byl jsme v podstatě rok a půl zdravotně mimo - tedy úplně mimo (nejen s během)... Ale to pak někdy u piva... Díky a měj se fajn a těším zas na viděnou!
      R.

      Vymazat
  4. Kolo je fajn, běh je fajn, kolobrnda je fajn i chůze je fajn - každý si vybere kombinaci, která mu vyhovuje :-) hlavní je, aby měl z toho pohybu na čerstvém vzduchu dobrý pocit tak, jak to popisuješ ty. Navíc vám vyšlo pěkné počasí a proto se nedivím, že jsi se pozitivně naladil. Týden jezdit denně přes 100km s takovým převýšením je pořádná fuška. Ať ti to drandí a běhá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Líp bych to nenapsal..., nemá cenu porovnávat co je lepší/horší, jde o to co nás baví. Počasí a prostředí na mě působilo neuvěřitelně pozitivně a jak všichni víme - je to v hlavě, je to v hlavě, ... :-) Díky a měj se fajn!
      R.

      Vymazat
  5. Moc hezky! Asi kdybych jezdil na kole nebo na necem podobnem, tak bych si podobnou hracku urcite poridil.:). neslysim dobre a tohle by byla vetsi sance se nenechat srazit:).
    Evidentne jste si to uzili.. pri cteni se porad musim vracet ke klasikum..kdyz je to jedno, tak proc my jsme B?
    :).. MSF! A to beha a jezdi! 12:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Jj, tady jsem bohužel věděl proč my jsme B :-)
      Měj se fajn!
      R.

      Vymazat